Skip links

AdWords kampány kezelés: ügynökséggel vagy anélkül

Biztosan Te is használod a Google keresőt nap mint nap, amikor valamilyen információ, termék vagy szolgáltatás érdekel.

2016-ban az éves Google keresések száma meghaladta a 2 trilliót, ami naponta 6 billió keresést jelent. Felfoghatatlanul magas ez a szám.

Óriási üzleti potenciál van az egy-egy megoldást vagy információt aktívan kereső felhasználók elérésében.

Mi az az AdWords?

A Google találati lista felső és alsó pozícióiban jelennek meg a fizetett keresőhirdetések, amelyeket a Google AdWords (update: Google Ads) hirdetéskezelő eszközzel tudsz indítani, később optimalizálni.

Tehát a Google AdWords egy olyan eszköz a Google eszköztárából, amellyel fizetett hirdetéseket tudsz indítani és kezelni szerte a Google hirdetési hálózatán, amelyhez világszerte több mint két millió weboldalon történő megjelenést tesz lehetővé a keresési hirdetésektől kezdve a vizuális hirdetéseken át a videóhirdetésekkel bezárólag. amellyel az internetes felhasználók 90%-át el tudjuk érni.

Mennyibe kerül az Adwords?

Amikor valaki rákeres valamire a keresőben, a Google Ads rendszere a másodperc tört része alatt megvizsgálja az adott kereső kifejezésre megjeleníthető hirdetéseket és kiszámolja a hirdetések rangsor szerinti helyét (Ad Rank) az alábbi öt tényező figyelembevételével:

  • Maximum CPC licitajánlat értéke
  • Minőségi mutató értéke
  • Adott keresés kontextusa
  • Használt hirdetésbővítmények minősége

A Google a fenti tényezők közül alapvetően kettőt használ a hirdetés rangsor szerinti helyének (Ad Rank) kiszámításához: A max CPC-t és a minőségi mutatót.

Ennek a két tényezőnek a szorzata adja azt a pontszámot, ami szerint kialakul a hirdetési pozíció.

Hogyan működik az AdWords?

Hogy számolja ki a Google a tényleges kattintásonkénti költséget?

Mivel aukcióról beszélünk, ezért csupán akkora összeget kell fizetnünk, ami éppen elegendő ahhoz, hogy megelőzzük az utánunk következő hirdetőt.

Ezt az alábbi kettő képlet segítségével számolhatjuk ki:

  1. Ad Rank = Max CPC x Minőségi Mutató
  • Tényleges CPC = Alattad lévő hirdető Ad Rank-je / Minőségi mutatód + 1 Ft

Mennyit spórolhatok az AdWords költségeimen, ha növelem a minőségi mutatót?

Tegyük fel, hogy egy hirdető 100 Ft-os max CPC-vel és 10-es minőségi mutatóval rendelkezik, vagyis az Ad Rank-je kereken 1000.

Ahhoz, hogy magasabb pozícióba kerüljünk ennél a hirdetőnél minimum az alábbi Max CPC-ket kellene megadnunk a különböző minőségi mutatók esetén, hogy legalább 1001-es Ad Rank-et érjünk el, amivel már jobb pozíciót érhetünk el:

Milyen árakon dolgoznak az Adwords ügynökségek?

Az AdWords ügynökségek árképzésére világszerte változatos lehetőségek léteznek, de a gyakorlatban többnyire ugyanarra a modellre épül a legtöbb ügynökségnél a munkadíjak meghatározása.

Mégpedig az adott hónapban kezelt kampányköltés egy előre meghatározott százaléka.

Külön cikket érdemel, ezért nem szeretném itt részletezni az előnyeit és a hátrányait ennek az árképzésnek.

Másik népszerű AdWords árképzési mód főleg az alacsonyabb havi költésű kisebb ügyfelek esetében az átalánydíjas (flat rate) AdWords kampánykezelés.

Itthon a havonta 1 millió forint költést el nem érő ügyfelek esetében a több ügynökség előre meghatározott csomagajánlatokkal dolgozik.

Mindezek mellett az egyéni vállalkozó szakemberek gyakran vállalnak munkát projekt alapú árazással is. Mivel ez hosszabb távon kevésbé kiszámítható bevételi forrás, ezért ügynökségi szinten nem jellemzőek az ilyen munkák.

Az árérzékeny ügyfelek által népszerű óradíjas árazás ügynökségi szinten nem működik a gyakorlatban, de a valamivel tapasztaltabb szakemberek sem vállanak ilyen feltételekkel munkát. Ennek az oka az, hogy a Google AdWords optimalizálás, ha jó szakember végzi a folyamatot, akkor egy magas hozzáadott értékű munkavégzés, emiatt butaság lenne tisztán költségalapon árazni.

Az AdWords kampánykezelésre havonta fizetendő fix munkadíjak nettó 50.000 Ft-tól indulnak, de ügynökségek esetében ez a kiindulási összeg 2019-ben már inkább 80.000Ft. A felső határ pedig a csillagos égbolt.

Költésalapú árképzés esetén a havi kampányköltés nagyságával fordított arányban csökken a munkadíj százalékos aránya, de a legtöbb esetben valahol 20% és 10% között mozog.

Persze alacsony költésű, de nagyon magas megtérülésű fiókkezelés esetén szélsőséges esetekben ez elérheti akár a 30%-50%-ot is.

Több millió forintos kampányköltés esetén jellemző a költés 10%-nál alacsonyabb munkadíj is, amely a kisebb, feltörekvő ügynökségek esetében akár csak 6-8% is lehet.

Sikerdíjas árazásra van precedens, de nagyon ritka. A sikerdíjas megoldásnak az alappillére a tökéletesen beállított mérések megléte (szinte mindenhol vannak hibák a mérésekben) és legalább egy éves historikus adat, amihez tudja az ügynökség viszonyítani az eredményeket.

Nagyon magas kampányköltés (havi 5 millió Ft feletti) és legalább egy éves közös munkát követően van értelme egy ilyen megállapodásnak a tapasztalatom szerint. De így is nagyon nehéz meghatározni az elszámolás alapját jelentő objektív kulcs teljesítménymutató(ka)t.

Mit jelent a Google Partner ügynökségi minősítés?

A minimálisan 10.000 dollár költést kezelő ügynökségeknek és szakembereknek lehetőségük van regsiztrálni a Google Partner programba.

Ha az ügynökség rendelkezik érvényes vizsgával rendelkező Google AdWords szakértővel, és megfelel a Google által elvárt ügynökségi minimum teljesítmény kritériumoknak, akkor a kezelt költésre vonatkozó elvárást teljesítve megkaphatja a Google Partner jelvényt.

Ahhoz, hogy az ügynökség a hivatalos Google Partner státuszát fenntartsa, a meghatározott szakmai, teljesítmény és termékhasználati elvárásoknak hosszú távon meg kell felelnie.

A Google Partner státusszal együtt rengeteg hasznos előnyhöz jut az ügynökség és rajta keresztül az ügyfél.

Mert folyamatos terméktámogatást kapunk közvetlenül a Google-től.

Kiemelt Google Partner ügynökségként lehetőségünk van közvetlenül együtt dolgozni a Google dedikált munkatársaival.

Továbbá lehetőségünk van az innovatív vagy gyorsan fejlődő ügyfeleinket bevonni az aktuális regionális Google béta tesztekbe, amikhez kizárólag kiemelt ügynökségi partnereken keresztül férhetnek hozzá.

AdWords hirdetés alapok

AdWords hirdetési fiók regisztrálása

AdWords hirdetési fiók beállítása

AdWords hirdetési fiók bemutatása

Google Analytics beállítása

Adwords hirdetés típusok

Keresési hirdetések

Shopping hirdetések

Vizuális hirdetések

Videóhirdetések

Alkalmazáshirdetések

AdWords kampány alapok

AdWords kampány létrehozása

AdWords kampány beállítása

AdWords kampány típusok

Google Keresési kampány

A Google keresési kampányokkal segítünk elérni a termékedre vagy a szolgáltatásodra aktívan kereső potenciális ügyfeleket és vásárlókat.

Termékszintű keresési kampány

A fejlesztéseink segítségével a készleten lévő termékekre futtathatsz keresési kampányokat, amiket automatikusan frissítünk a raktárkészlet alapján.

Google Shopping kampány

Ha nyugati piacokon hirdetsz, akkor Google Shopping kampányokat is indítunk a termékszintű keresésekre az aktuális terméklistád alapján.

Google Display kampány

Kontextuális, elhelyezés vagy érdeklődés alapú célzásokkal segítünk elérni a célközönségedet a Google Display Hálózaton vagy a Facebookon.

Remarketing kampány

A remarketing kampányoknak köszönhetően segítünk a weboldaladon vagy a landoló oldalaidon korábban már járt felhasználók visszacélzásában.

Dinamikus Remarketing kampány

A dinamikus remarketing kampányok a korábbi látogatóid számára a már megtekintett termékeket tartalmazó hirdetéseket jelenítik meg.

Videóhirdetési kampány

A YouTube videohirdetések segítségével bizalmat tudsz építeni a vásárlási döntés különböző fázisaiban.

Mobilalkalmazás kampány

A mobilalkalmazás kampányok segítségével az alkalmazás letöltését, vagy használatát tudod hirdetni a célközönséged számára.

Gmail Hirdetés

A Gmail-hirdetési kampányok segítségével a Gmail Bejövő levelek mappájának tetején tudsz egy email-szerű hirdetést megjeleníteni.

AdWords konverziókövetés

Segítünk meghatározni a vállalkozásod számára fontos konverziós célokat, és ha konverziókövetés helyes beállításában.

A megfelelő mérések nélkül olyan mintha vakon tájékozódnánk, ezért nagyon fontos a mérések felvizsgálata és helyes beállítása!

AdWords kampány kezelése

Napjainkban az összes keresési vertikumban folyamatosan emelkednek a Google AdWords kampányok átkattintási árai.

A legjobb kulcsszavaidat már réges régen telehirdette a konkurenciád. A tegnap eszközeivel mára nagyon nehéz tartós eredményt elérni.

A kiélezett versenyben a weboldaladat és a kampányaidat megérzés alapon optimalizálni nagyon költséges hiba.

A kampányaid kulcsszókészletét, kizáró kulcsszavait és hirdetési szövegeit folyamatosan bővíteni fogjuk az egyre jobb eredményért.

Szívesen készítünk a kampányaidhoz egyedi landoló oldalakat és A/B teszteljük azok hatékonyságát, hogy mindig a legjobb céloldalt használjuk.

Legtöbbször előforduló hibák AdWords kampánykezeléskor

Kampánystratégia hiánya

Hibás kampánystratégia

Hibás licitstratégia

Rossz kampányszerkezet

Túl általános célzás

Alacsony minőségi mutatók

Gondozatlan kulcsszavak

Hibár mérések

Konverziókövetés teljes hiánya

Optimalizálás hiánya

Drága konverziók

Veszteséges kampányok

Szakmai hiányosságok

Technikai hiányosságok

Alacsony időráfordítás

AdWords kampány optimalizálása

A folyamatos kampányoptimalizálás eredményeképpen jelentősen javulni fog a kampányaid teljesítménye és költséghatékonysága.

Folyamatosan optimalizáljuk a kampányaid jövedelmezőségét és a hirdetésre fordított összegek hatékony megtérülését.

A rendszeres látogatói viselkedés elemzés eredményeképpen hónapról hónapra segítünk javítani a weboldalad hatékonyságán.

A rendszeres weboldal elemzés miatt jelentősen javulni fog a weboldalad hatékonysága a különböző eszközökön és csökken a visszafordulási arány.

A rendszeres konverzióoptimalizálás eredményeképpen csökkenni fog az ügyfélszerzési és a konverziós költséged és nőni fognak a bevételeid.

Legjobb AdWords tanfolyamok 2019-ben

AdWords vizsgára felkészülés

Aktuális AdWords könyvek