Skip links

Google Ads hirdetés típusok webáruházaknak

Hogyan hirdess a Google keresőben webáruházként anélkül, hogy az ablakon szórnád ki a pénzt eredménytelenül?

Az előző cikkben leírtam, hogy milyen stratégiával lehet webáruházként akár 10x-szeres megtérülést elérni Google Ads kampányokkal.

Ebben a cikkben pedig bemutatom a leghatékonyabb Google Ads (volt AdWords) kampánytípusokat, amiket minden webáruháznak ismernie és használnia kellene a gyakorlatban.

Ha még nem használod valamelyik kampányt a lentiekből, vagy esetleg többet sem közülük, akkor mindenképpen kezdj el dolgozni rajta vagy bízz meg valakit ezzel a munkával, ugyanis borítékolható, hogy emiatt jelentős többletforgalmat hagysz az asztalon.

Azonban mielőtt bármilyen Google Ads (AdWords) kampány készítéshez hozzáfognál, kérlek bizonyosodj meg arról, hogy rendelkezel jól beállított és az AdWords-be importált e-kereskedelmi követéssel a weboldaladon, de minimum méred a sikeres vásárlásokat a pontos vásárlási értékkel, mint konverziós célt.

E-kereskedelmi követés beállítása

Webáruházként mielőtt bármihez hozzákezdenél elsőnek ezt tedd rendbe.

Legyenek a Google Analytics fiókodban jól beállított e-kereskedelmi méréseid.

De mit is jelent ez pontosan?

Ha valaki vásárol a webáruházadban, akkor a vásárláskor a kosárban található termék cikkszámok, árak, tranzakciós azonosító, pénznem, gyártók, kategóriák bekerülnek az Analytics fiókodba.

Továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentés

Az Analytics fiókban ezeket a vásárlásokat fizetett és szerzett forgalmi csatornákhoz(organikus, fizetett keresési, közösségi, email) és eszközökhöz (mobil vs. asztali) tudod rendelni akár még évek múlva is vissza tudod nézni az egy-egy időtartományra vonatkozó adatokat.

Érdemes havonta és negyed-fél vagy egy évente komolyabban leülni az Analytics fiókod elé és kielemezni a benne található adatokat.

Ezzel a módszerrel egy-két óra munkával nagyon fontos és értékes információkhoz jutsz.

Ha még nem használsz e-kereskedelmi követést és egyedi fejlesztésű webáruházad van, akkor ezt a fejlesztési útmutatót küld el a fejlesztőnek, hogy erre van szükséged:
https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gtagjs/enhanced-ecommerce

Ha bérelt webáruház rendszert használsz, akkor sokkal egyszerűbb a dolgod.

A beállítások között meg fogod találni a Google Analytics beállítások fület.

A legtöbb rendszerben ezt a funkciót egy sima pipával tudod aktiválni, vagy már alapértelmezetten aktiválva van és csak az Analytics tulajdon azonosító számodat kell megadnod.

Például a Shoprenter webáruházakban annyit kell csupán tenned a haladó e-kereskedelmi követés beállításához, hogy elhelyezed a Google Analytics azonosító kódot a Shoprenter adminban, és ugyanott engedélyezed a haladó e-kereskedelmi követést.

Ez egész beállítási folyamat ennyi volt, már kész is van, működik a mérésed.

WordPresses Woocommerce webáruház esetében a következő pluginokat használom:

Az előző pluginnal ellentétben itt szükséged van egy Google Tag Manager fiókra is és ezen keresztül tudod aktiválni az e-kereskedelmi követést.

Ne aggódj, szerencsére a magyar fejlesztő kiváló útmutatót ad a kezedbe a beállításokhoz, aminek köszönhetően biztosan be fogod tudni állítani helyesen a mérést. (kis technikai érzékkel)

https://gtm4wp.com/how-to-articles

Opencart webáruház esetén ezt az extension-t nem használtam még, de korrektnek tűnik és jók az értékelései.

https://www.opencart.com/index.php?route=marketplace/extension/info&extension_id=11242

Magento webáruház esetén pedig kérd meg a fejlesztődet fenti dokumentáció alapján a továbbfejlesztett e-kereskedelmi mérés integrálásra.

Az Aionhill blogját ajánlom egyébként Magento webáruház tulajdonosoknak:
https://aionhill.com/blog

##PRO tipp: ne használj speciális karaktereket a termékek nevében. (” , ‘ , ’ , ”)
Egyéb gyakori Javascriptes hibák: https://www.w3schools.com/js/js_mistakes.asp

Miután sikeresen beállítottad a továbbfejlesztett e-kereskedelmi követést a webáruházadban, most már van értelme a cikk további részében javasolt alapvetően konverzió fókuszú Google Ads (AdWords) hirdetési kampányok elkészítésének.

Termékszintű fizetett keresési hirdetések:

Melyiket érdemes választani: AdWords Editor vs. AdWords Script?

Ha a Te vertikumodban még senki sem használ termékszintű vagy termékcsoport-szintű keresési kifejezésekre célzott, termékoldalakra landoltató Google Ads hirdetéseket, akkor az nagy lehetőséggel kecsegtet számodra. Ugyanis akkor Te lehetsz az első fecske. 😊

Bosch Condens 3000 W ZSB 22-3 CE 23 termékre keresőket célzó Google hirdetés.

Ha a konkurencia már felfedezte ezt a Google AdWords kampánytípust magának, akkor gondold át, hogy valószínűleg nem használnák, ha nem lenne ennyire hatékony.

Ezért javaslom Te is mielőbb kezd el használni, mert különben lemaradsz a versenytársaid mögött.

Mit gondolsz miért működik ez a kampánytípus ennyire?

A termékszintű keresések esetén a vásárló már rendelkezik kialakult terméktudattal, tehát már képben van, hogy pontosan melyik termékekre van szüksége és miért.

Ebben az utolsó fázisban már csak mérlegelés zajlik például a termékváltozatok között, vagy a webáruházak ajánlatai között.

Sokkal magasabb arányban lesz vásárló az ebben a fázisban járó látogatókból, mivel Ők már sokkal közelebb vannak a vásárlási döntéshez.

Sokkal kevesebb döntés áll előttük, és sokkal több kisebb döntést már meghoztak korábban.

A termékcsoportra történő keresések esetében a keresési szándék az előzőnél sokkal összetettebb, ugyanis akkor még sokkal nyitottabb a vásárló, mivel még nem köteleződött el egy-egy modell mellett.

A legnagyobb keresési volumenű kulcsszavak esetében (kategória szintű keresések) pedig még nagyon minimális az elköteleződés, ugyanis a legtöbb keresést végző ember itt még csak információszerzési céllal használja a keresőt, ezért Ők még nem állnak készen a vásárlásra.

Az ezeket az embereket célzó keresési kampányokban alacsonyabb konverziós aránnyal kell számolni.

Őket érdemes edukatív tartalom és haladó remarketing stratégia kombinálásával vásárlásra bírni egy későbbi időpontban.

De erről majd később egy másik cikkben fogok részletesen beszélni.

Mit értek termékszintű keresési kampány alatt?

Ha egy kategóriában a termékeid legalább 70%-ára rá lehet húzni egy pár darab egyedi kulcsszót, akkor már van értelme elkészíteni arra a kategóriára egy termékszintű keresési kampányt.

Ezek a kulcsszavak lehetnek egyedi terméknevek, lehetnek egyedi cikkszámok, vagy lehetnek egyedi gyártó + modell nevek.

AdWords Editorral nagyon hatékonyan lehet dolgozni az ilyen kampányokkal.

A letöltött terméklistát átalakítod az excelben egy az Editorba feltölthető formátumú táblává, amely tartalmazza a megfelelően előkészített címsorokat és kulcsszavakat.

A feltöltött kampánystruktúrát javítod manuálisan, és készítesz hozzá egyedi hirdetési szövegeket.

Hetente vagy havonta ellenőrzöd a hirdetéscsoportokat, és leállítod az inaktív termékeketközülük.

Nagyon hatékony, de sajnos rengeteg munka. Házon belül és házon kívül is egyaránt.

Mit gondolsz van erre időd?

A tapasztalat az, hogy ideáig még többen eljutnak, de mivel elmaradnak a folyamatos frissítések, emiatt közel sem olyan hatékony a kampány, mint amilyen lehetne.

Itt jönek be a képbe az AdWords scriptek.

Az egyedi scriptekkel automatizálhatóak a rendszeres, akár napi frissítések, amelyek az aktuális raktárkészlet információkat tartalmazzák. (fenti képeken látható egyedi áras, kategória neves hirdetések)

Továbbá a hirdetéseket sokkal hatékonyabbá lehet tenni, ha azokat is a script pakolja össze és manuálisan javítja az ember ott, ahol szükséges.

Például az egyedi termékekhez cikkszám alapján egyedi árat, raktárkészlet vagy szállítási infókat tudsz megjeleníteni a hirdetésekben, amivel jelentősen növelhető az átkattintási arány ezekben a csoportokban.

Egyébként az egyedi, dinamikus adatokat tartalmazó hirdetésekre van egy könnyebben elérhető a Hirdetés-testreszabók nevű AdWords funkció is, de annak több hátránya van a scriptes megoldáshoz képest.

Ennek a funkciónak kell egy alapértelmezett testreszabók nélküli hirdetés is, enélkül nem működik.

Sajnos mindig lesznek olyan hirdetéscsoportok, ahol ezeket az alapértelmezett hirdetéseket jeleníti meg a rendszer a testreszabós verzió helyett.

Másik hátránya, hogy az üzleti adatokba feltöltött terméklistákkal rendszeresen karakterkorlát problémák vannak, és nagyon sűrűn előfordul, hogy elutasítja a rendszer a teljes listát vagy rengeteg terméket belőle, ami miatt ezek a testreszabós hirdetések egyáltalán nem jelennek meg.

Neked vannak már termékszintű keresési kampányaid?

Termékszintű dinamikus keresési hirdetések (DSA)

Mindenkinek ajánlom ezt a kampánytípust.

Mert könnyen és gyorsan össze tudsz rakni egy alapvető termékszintű kampányt vele, és már ezzel is remek eredményeket lehet elérni.

Hátránya az, hogy ha nem rendelkezel jól keresőoptimalizált oldallal, akkor csak megfelelően formázott és állandóan frissített terméklista üzleti adatokba történő feltöltését követően tudsz hatékonyan ilyen típusú kampányt futtatni.

Ugyanis enélkül csak az aktuális Google indexed alapján tud a rendszer hirdetéseket, ami viszont sajnos nem elég gyakran frissül termékszinten (nem frissül naponta, ezért nem friss a raktárkészlet infó).

Másik ok, hogy a rosszul keresőoptimalizált oldalaknál legtöbbször nem jól indexáltak az egyes termékoldalak.

A fentiek miatt nehezen kontrollálható ez a kampánytípus.

Ettől független érdemes vele foglalkozni.

Jól kiegészíti a termékszintű kulcsszavas keresési kampányokat.

Te használsz már ilyen dinamikus keresési kampányt?

Dinamikus remarketing hirdetések

Ha nem használod webáruházként a dinamikus remarketinget, akkor nagy hibát követsz el, függetlenül a működési vertikumtól. (Jó, ha neked nem engedélyezett, akkor az más helyzet.)

A Facebookon sokkal egyszerűbb dolgod van, ott sokkal jobb eszközt kapsz a kezedbe a termékkatalógusokkal.

A Google Ads-ben alapvetően a sokkal butább üzleti adatokra vagy kárhoztatva.

A beállításához szükséged van egy folyamatosan elérhető aktualizált terméklistára, amit fel tudsz tölteni az üzleti adatokba.

Érdemes a feltöltött terméklista esetében folyamatos, automatikus napi frissítést beállítani, ugyanis csak a friss terméklistával és árakkal működik hatékonyan ez a kampánytípus.

A második lépés a beállításakor, hogy el kell helyezned az oldalaidon az Adwords remarketing mérőkódokat dinamikus paraméterekkel együtt.

Erősen javaslom, hogy a dinamikus paramétereket CSAK a termékoldalakra, kosároldalra és a pénztár folyamat (köszönő oldal is) oldalaira implementáld.

Ezután létre kell hoznod a megfelelő termékoldali megtekintéseket tartalmazó remarketing listákat, amiket a dinamikus remarketing kampány célzására fogsz tudni használni.

Ha ezzel elkészültél, akkor érdemes jól szegmentáltan hirdetéscsoportokat létrehozni és ezekben elkészíteni a dinamikus hirdetéseket.

Elérhető a rendszerben responsive dinamikus hirdetési sablon, ami jó eredménnyel használható.

Te használsz dinamikus remarketing kampányt?

Gyártó + kategória kulcsszavas keresési kampányok

A termékszintű kampányok után a következő lépésként javaslom, hogy a gyártó + kategória kulcsszavas kampányokat hozd létre.

Valamelyest rosszabb konverziós arányra számíts ezeknél, de ezek még mindig jobbak megtérülésben az általánosabb kategóriaszintű kampányoknál.

Te használsz gyártó + kategória kulcsszavas keresési kampányokat?

Kategóriaszintű keresési remarketing hirdetések (RLSA)

Elérkeztünk a kategóriaszintű keresési kampányokhoz.

Ha megfelelő megtérülés mellett tudsz ilyen általánosabb kampányokat futtatni, mert jó profitrátával dolgozol, akkor örülök.

Ettől független Neked is érdemes költséghatékonysági szempontok miatt alaposan szétszegmentálni hirdetéscsoport szinten a célzandó kulcsszavak körét.

Ha még nem elégséges számodra a megtérülés, de azért látod értelmét ezeknek a kategória kulcsszavas kampányoknak, akkor Neked is javaslom, hogy bontsd további hirdetéscsoportokra szét a kulcsszavaidat.

Ne csak pár darab hirdetéscsoporttal dolgozz, hanem sokkal.

A kulcsszavaknak minél kisebb összeillő csoportját teszed egy hirdetéscsoportba, annál könnyebb releváns hirdetés írni és releváns landolót találni annak az adott csoportnak.

Ha pedig teljesen eredménytelenül hirdetsz ezekre a szavakra, vagy csak megfizethetetlenül drágán, akkor javaslom, hogy kizárólag csak az oldaladon már korábban járt látogatóknak hirdess ezekre az általános kifejezésekre.

Ha kevesen vannak a remarketing listádon, akkor azoknak a méretét hatékonyan meg lehet növelni a célközönség számára értékes tartalmat kiemelő közösségi hirdetésekkel.

Ezután amikor ezek az emberek már aktívan keresnek az adott témakörben, akkor már van értelme számukra akár még drágán is legfelül megjelenni a keresőben.

Érted a remarketing stratégiát, amit mondok? Gondold tovább a saját területedre!

Facebook dinamikus termékhirdetések

A Google Display dinamikus remarketing kampányokhoz hasonlóan a Facebook dinamikus termékhirdetései is megkerülhetetlen eszközök egy webáruház életében.

Ugyanazon lépések alapján kell elkészíteni a kampányt, amit a fentiekben bemutattam a dinamikus remarketing kampány esetében.

Fel kell tölteni a Facebook vállalkozáskezelőben található termékkatalógusokban egy terméklistát.

Ezután el kell helyezni a megfelelő Facebook képpont eseményeket (dinamikus paraméterek) a termékoldalaidon.

A végső lépésként pedig a katalódusban létrehozott terméksorozatokat célozva hozz létre dinamikus termékhirdetési kampányt.

##PRO tipp: Mindig címkézd meg kampányparaméterekkel a Facebook hirdetéseidet, mert különben később nem fogod látni, hogy mennyi bevételt termelt ez a kampánytípus.

Saját brandes keresési kampány

A saját brandedre igazából megéri mindig hirdetni a konkurenciától függetlenül, mert egy irányított kommunikációt tesz lehetővé a leglojálisabb látogatóiddal.

Az organikus első pozícióban megjelenő találatok szövegénél sokkal jobban szabályozhatóbb a fizetett brand hirdetés üzenete.

Másik fontos szempont, hogy a saját brand hirdetésed mindig nagyon olcsó, igazából aprópénz.

Legutolsó érvem mellette pedig az hogyha valaki a kategória + brand szavara keres, akkor bizony a kategóriaszintű általános szavakra már meg fog jelenni a konkurenciádfüggetlenül attól, hogy hirdet-e rád vagy sem.

Ha jelentős a brand+kategória kulcsszavak keresési volumen, akkor nagy bukta nem hirdetni ezekre a kulcsszavakra.

Sikerült meggyőznöm Téged?

Összefoglalás

Az a tapasztalatom, hogy ezekkel a kampánytípusokkal jelentős bevételekre tehetsz szert a keresőből, ha megfelelő minőségű szolgáltatásod vagy terméked van, megindokolható árszínvonalon.

Ha nagy a verseny a vertikumodban és a versenytársaid már használják ezeket a Google Ads kampányokat, akkor is érdemes megpróbálnod őket, mert nem lehet véletlen, hogy a többiek is ezeket erőltetik.

Azonban, ha az első negyedévben nem érsz el komolyabb eredményeket velük, akkor erősen javaslom a hőtérképes, képernyőfelvételt készítő eszközök használatát, hogy gyorsan és hatékonyan meg tud fejteni az okát annak, hogy miért nem vásárolnak tőled a látogatóid.

Egy teljesen új webáruházban a bizalmi elemek kiépítéséhez sok idő kell.

Elég csak arra gondolni, hogy mennyit számítanak a korábbi vásárlói vélemények egy-egy vásárlási döntéskor.

Sok sikert kívánok a munkához!

## Neked milyen gyakorlati tapasztalataid vannak az AdWords hirdetésekkel?

## Oszd meg a véleményed, vagy kérdezz tőlem bátran a hozzászólásokban!