Miért van szükséged AdWords ügynökségre?

A lenti grafikonra rápillantva világosan látszik, hogy már önmagában a kulcsszavak, hirdetések és azon keresztül a kampányok minőségének javításával milyen szintű hatékonyságnövelés érhető el egy AdWords hirdetési fiókban.

Minőségi mutató és kattintási ár kapcsolata
Minőségi mutató és kattintási ár kapcsolata (Y: Max CPC/X:Minőségi Mutató)

A szakma ezt a folyamatot nevezi a gyakorlatban AdWords kampányoptimalizálásnak.

AdWords/Google Ads kattintás ár
Tényleges CPC = Alattad lévő hirdető Ad Rank-je / Minőségi mutatód + 1 Ft

Ha rendelkezésünkre állnak jól beállított, hiteles mérések, akkor egy tapasztalt szakember a fentieken túl rendszeresen végez konverziós szám és konverziós költség alapú optimalizálást is.

Továbbá az olyan e-kereskedőknél, ahol a pontos kosárérték is rendelkezésre áll, akkor ott bevétel vagy megtérülés alapú optimalizálást is rendszeresen végez a szakember.

A konverzióoptimalizálás folyamata egyrészt érinti a kampányok és kulcsszavak szintjét, de a weboldalak elemzése és optimalizáltsági szintje is nagyon fontos.

Ezért ma már kizárólag a hirdetési fiókra kiterjedő kampánykezelés önmagában nem biztos, hogy elég lesz, hacsak Te nem foglalkozol a többivel magad.

Miért dolgozz AdWords ügynökséggel?

A fenti folyamatok komplexitása miatt a területen szerzett jártasság és gyakorlati tapasztalat nagyon magas értékkel bír bárki számára.

A szükséges gyakorlati tudást kétféleképpen tudod elsajátítani, vagy valaki fogja a kezed az első évben és megtanít a praktikákra, trükkökre a gyakorlatban (nem nagyon fogsz ilyen mentort találni), vagy meglehetősen nagy összegű tanulópénz megfizetésével a saját hibáidon keresztül szerzed meg a szükséges szaktudást.

Elfogadom azt, hogy a szakmai elméleti és gyakorlati alapjait, továbbá sok ügyes fogást megtanulhatsz tréningekből vagy webes oktatásból, de a rendszerezett, komplex szaktudást önmagában ezektől ne reméld, azt csak a gyakorlatban fogod elsajátítani.

Ezért a tanulópénzt valamilyen formában mindenki meg fogja fizetni.

Mindezen felül pedig, ha nincs egy szakember melletted, akkor ott van a folyamatos bizonytalanság, hogy elég jól csinálod-e azt, amit csinálsz.

Ha nem ez lenne a foglalkozásom már több mint 8 éve, akkor biztos, hogy keresnék egy jó szakembert vagy ügynökséget, és inkább foglalkoznék az üzlet fejlesztésével.

Mit várj el egy AdWords ügynökségtől?

A legszerencsésebb helyzet az, amikor van pár alap vagy középhaladó szinten összerakott keresési kampány, ami már önmagában is szép eredményeket hoz egy adott céloldallal és ajánlattal.

Ilyenkor általában szeretnéd tovább növelni a bevételt vagy a konverziószámot egységnyi keretből, vagy szeretnéd költséghatékonyabbá tenni a kampányt, hogy kisebb költségből érd el ugyanezt az eredményt.

Ez a legritkább. De egy szakembernek ez a helyzet a legszerencsésebb.

Mert ilyenkor egyértelmű már az elején, hogy sikerült a jó célközönséget megtalálni (jól ismered a vevőidet), jó az ajánlat (világos és vonzó az értékajánlat számukra), és feltehetően a céloldal minősége és szövegezése is megfelelő, mert ha nem lenne az, akkor nem menne a bolt.

Ilyenkor azért érdemes AdWords ügynökséghez fordulni, mert a kampányok optimalizálásával vagy a költséghatékonyságot tudjuk javítani, vagy ugyanabból a keretből többet tudunk kihozni pár hónap alatt.

Az első időszakot követően pedig tovább tudjuk bővíteni a fiókot, ezáltal tovább növelve a célszámokat.

A második szerencsés helyzet az, hogy offline jól megy az üzlet, tehát van igény a termékre/szolgáltatásra és jól is kommunikál a vevőivel a cég, de online nem igazán indul be vagy csak döcög az értékesítés.

Ilyenkor a kampánykezelésen felül a cég teljes online kommunikációját, a weboldalát és az ajánlatait is érdemes megvizsgálni a hirdetések elindítása előtt.

Ha minden fent felsorolt marketingeszköz kielégítő, akkor a leggyakrabban a hibás célközönség választás, vagy keresési kampányok esetében a rosszul megválasztott irreleváns kulcsszókészlet a sikertelenség oka.

Ebben az esetben is fontos a probléma mielőbbi felismerése, és ha házon belül nem rendelkezel a szükséges know-how-val, akkor minél előbb fordulj ügynökséghez.

Mikor ne dolgozz AdWords ügynökséggel?

Induló cégek esetében, ha kis marketing költségvetéssel gazdálkodsz, akkor nem ajánlom, hogy ügynökséghez fordulj.

Javaslom inkább keres egy lelkes, elérhető áron dolgozó junior szinten lévő alvállalkozót, aki alap szinten össze tudja rakni a kampányaidat és segíteni tud az oldalaid optimalizálásában.

Persze, ha induló cégként is nagy hirdetési költségvetéssel gazdálkodsz, akkor érdemes megfizetni a magasabb munkadíjat és ügynökségre bíznod a kampánykezelés feladatát.

Ha már mindent próbáltál, de nem megy, vagy régen ment, de az utóbbi egy-két évben már nem megy, akkor az ügynökség sem fog tudni segíteni egy jól összerakott kampánnyal.

Ilyenkor teljes újraértékelésre van szükség: új és jobb ajánlat (amire tényleg van igény), jobb weboldal, jobb szövegek, és csak a folyamat végén az új és jobb kampány.

Milyen áron dolgozik egy Adwords ügynökség?

A gyakorlatban többnyire ugyanarra az alapmodellre épül a legtöbb AdWords ügynökségnél az árképzés.

A legtöbbünk a munkadíját az adott hónapban kezelt kampányköltés egy előre meghatározott százaléka alapján számolja.

Külön cikket érdemel, ezért nem szeretném itt részletezni az előnyeit és a hátrányait ennek az árképzésnek.

Másik népszerű AdWords árképzési mód főleg az alacsony költségvetésű kisebb ügyfelek esetében az átalánydíjas (flat rate) kampánykezelés, de ezeknél is alapvetően a költségkeret egy meghatározott százaléka alapján történik a csomagok árának a meghatározása.

Itthon a havonta 1 millió forint költést el nem érő kisebb ügyfelek esetében a legtöbb kisebb ügynökség ilyen előre meghatározott csomagajánlatokkal dolgozik. (Költéstől függően a hirdetési költség 10-50%-a lehet a mértéke.)

A nagyobb ügynökségek pedig hirdetési platformonként kérnek egy átalánydíjat (40-80EFt/Google/Facebook/stb.), és ezen felül minden hónapban havi költségvetéstől függően kiszámláznak a költés 5-15%-nak megfelelő munkadíjat.

A junior alvállalkozók gyakrabban vállalnak kampánykezelést projekt alapú árazással is.

Mivel ez hosszabb távon kevésbé kiszámítható bevételi forrás, ezért senior szakember vagy ügynökségi szinten már nem jellemzőek az ilyen munkák.

Az árérzékeny ügyfelek által népszerű óradíjas árazás ügynökségi szinten nem működik a gyakorlatban, de a valamivel tapasztaltabb szakemberek sem vállanak ilyen feltételekkel munkát.

Ennek az oka az, hogy a Google AdWords optimalizálás, ha jó szakember végzi a folyamatot, akkor egy magas hozzáadott értékű munkavégzés, emiatt butaság lenne tisztán költségalapon árazni.

A jó szakember és ügynökség értékalapon áraz.

Az AdWords kampánykezelésre havonta fizetendő minimum munkadíjak nettó 50.000 Ft-tól indulnak, de ügynökségek esetében ez a kiindulási összeg 2020-ban már inkább 80.000Ft.

A felső határ pedig hirdetési költségvetéstől függ.

Költésalapú árképzés esetén a havi kampányköltés nagyságával fordított arányban csökken a munkadíj százalékos aránya, de a legtöbb esetben valahol 10%-20% között mozog.

Persze alacsony költésű, de nagyon magas megtérülésű fiókkezelés esetén szélsőséges esetekben ez elérheti akár a 30%-50%-ot is.

Több millió forintos kampányköltés esetén jellemző a költés 10%-nál alacsonyabb munkadíj is, amely a kisebb, feltörekvő ügynökségek esetében akár csak 6-8% is lehet.

Van ügynökség, aki sikerdíjas árazással dolgozik?

Sikerdíjas árazásra van precedens, de nagyon ritka.

A sikerdíjas megoldásnak az alappillére a tökéletesen beállított mérések megléte (szinte mindenhol vannak hibák a mérésekben) és legalább egy éves historikus adat, amihez tudja az ügynökség viszonyítani az eredményeket.

Nagyon magas kampányköltés (havi 5 millió Ft feletti) és legalább egy éves közös munkát követően van értelme egy ilyen megállapodásnak a tapasztalatom szerint.

De így is nagyon nehéz meghatározni az elszámolás alapját jelentő objektív kulcsteljesítmény-mutató(ka)t.

Mennyiért dolgozik a KMÜ csapata?

Jelenleg a következő összegektől indulnak az áraink:

KMÜ Pro 300
49.900Ft+ÁFA

  • 300E Ft hirdetési költésig
  • Google Ads
  • Google Shopping
  • Kampány tervezés
  • Kampány készítés (setup)
  • Kampány optimalizálás
  • Hirdetés optimalizálás
  • Webáruház elemzés
  • Webáruház optimalizálás

KMÜ Pro 600
79.900Ft+ÁFA

  • 600E Ft hirdetési költésig
  • Google Ads
  • Google Shopping
  • Kampány tervezés
  • Kampány készítés (setup)
  • Kampány optimalizálás
  • Hirdetés optimalizálás
  • Webáruház elemzés
  • Webáruház optimalizálás

KMÜ Pro 1000
99.900Ft+ÁFA

  • 1M Ft hirdetési költésig
  • Google Ads
  • Google Shopping
  • Kampány tervezés
  • Kampány készítés (setup)
  • Kampány optimalizálás
  • Hirdetés optimalizálás
  • Webáruház elemzés
  • Webáruház optimalizálás

KMÜ Pro 2500
149.900Ft+ÁFA

  • 2,5M Ft hirdetési költésig
  • Google Ads
  • Google Shopping
  • Kampány tervezés
  • Kampány készítés (setup)
  • Kampány optimalizálás
  • Hirdetés optimalizálás
  • Webáruház elemzés
  • Webáruház optimalizálás

KMÜ Pro 4000
199.900Ft+ÁFA

  • 4M Ft hirdetési költésig
  • Google Ads
  • Google Shopping
  • Kampány tervezés
  • Kampány készítés (setup)
  • Kampány optimalizálás
  • Hirdetés optimalizálás
  • Webáruház elemzés
  • Webáruház optimalizálás

KMÜ Pro 4000+
Havi költés 5%-a

  • 4M Ft feletti költéstől
  • Google Ads
  • Google Shopping
  • Kampány tervezés
  • Kampány készítés (setup)
  • Kampány optimalizálás
  • Hirdetés optimalizálás
  • Webáruház elemzés
  • Webáruház optimalizálás

Similar Posts