Így érj el 10x-szeres megtérülést a webáruházadban Google Ads-el
A továbbiakban részletesen bemutatott stratégia alapján felépített Google Ads kampányokkal milliókat tudsz keresni kínzó bizonytalanság és felesleges idegeskedés nélkül.
De előbb emlékezzünk meg a helyes mérések és konverziókövetés fontosságáról.
Miért nem sikeres az új webáruházak 90%-a?
A válaszom nagyon tömör: gyakorlatilag bármi lehet az oka. Mivel rengeteg tényező befolyásolja egy webáruházban a konverziós arányt és a vásárlási hajlandóságot.
Az tavalyi Nagy Webáruház Felmérés eredményein is egyértelműen visszaköszön, hogy egy webáruház kora vagy az eladásra kínált termékek köre (termékvertikum) milyen óriási hatással van az átlag konverziós ráta alakulására vagy éppen az átlag kosárértékre.


Például egy induló, vagy akár egy hanyagul marketingezett webáruház esetében, ahol:
- NINCS kellő számú hiteles vásárlói értékelés,
- NINCS kialakult visszatérő vásárlói réteg,
- NINCS kialakult állandó forgalom a szerzett csatornákból (organikus, direkt, nem fizetett hivatkozás),
- NINCS használható, mobilra optimalizált weboldal,
- NINCS elég fizetési opció,
- NINCSENEK változatos szállítási módok,
- NINCS a KÖZELBEN üzlet. (Főleg olyan termékkör esetében fontos, ahol magas a látás és a tapintás érzékszervek szerepe a vásárlás során.)
OTT a hirdetés technikailag kifogástalanul összerakott és helyesen optimalizált kampányokkal SEM LEHET komolyabb eredményeket elérni az esetek többségégben.

Miért mérd helyesen a konverziót és a bevételi adatokat a webáruházadban?
Anélkül, hogy olyan konverziós célokat üldöznél, aminek semmi értelme nincsen.
Napjainkban szerencsére már ritkán találkozok olyan Google Ads fiókkal ahol nincsen valamilyen konkrét konverziós cél beállítva a kampányok eredményének a mérésére.
Azonban a mai napig rendszeresen látok olyat, hogy mikro és makro konverziós célok egyaránt, egyenlő súllyal vannak hozzáadva a Google fiókhoz.
Sajnos ez egy elég gyakori hiba.
Tudod mi tetézi tovább a problémát?

Egy bizonyos szint felett költő ügyfeleket a Google saját Account Strategist csapata havonta vagy negyedévente támogatja és tanácsokat ad a fiók teljesítményének javítása érdekében.
Rendszeresen visszatérő javaslat például az intelligens kattintásonként költség (intelligens CPC) nevű ajánlattételi stratégia bekapcsolása a manuális ajánlattételi stratégiát használó kampányokban.
Ennek a stratégiának a célja, hogy dinamikusan növelje az ajánlattételt azoknál a kulcsszavaknál és azoknál a kereséseknél, ahol az előzmény adatok és a viselkedési mintázatok alapján nagyobb esélyt lát az algoritmus egy konverzió bekövetkezésére.
Másik gyakori javaslat, hogy a havi 15+ darab konverziós számot elérő kampányok esetében a hirdető kapcsolja be az ügyfélszerzésenkénti költségen alapuló (Cél-CPA-ajánlattétel) ajánlattételi stratégiát.
Hasonlóan az intelligens CPC-hez a Google az intelligens algoritmusa segítségével ebben az esetben is az előzmény adatok és a viselkedési mintázatok vizsgálatával jósolja meg egy-egy konverziós cél bekövetkezésének valószínűségét egy adott kattintásra vonatkozóan, és ennek a valószínűségnek megfelelő nagysággal licitál egy-egy konkrét keresési lekérdezés esetén.
Kettő óriási gond van ezzel…
Amivel látszólag nem foglalkozik a keresőóriás, legalábbis a saját fiók szakértőinek többsége nem aggódik ezen.
Gondolom, hogy hosszú távon abban érdekelt, hogy minél nagyobb adathalmazon csiszolja fényesre az intelligens algoritmusát.
Vele ellentétben én azért szoktam ezen aggódni. Főleg amikor visszatérően kapok ilyen javaslatokat.
Legtöbbünkben felmerülő kérdések:
- Mi a helyzet akkor, ha nincsen beállítva konverziókövetés a fiókban?
- Mi a helyzet akkor, ha mikro és makro konverziós célok egyaránt be vannak állítva a fiókban?
- Mi a helyzet akkor, ha egy kampányban kevés a konverziós szám?
- Mekkora konverziós szám esetében lehet ezeket az automatizmusokat eredményesen használni?
Te mit válaszolnál ezekre a kérdésekre?

Én legtöbbször ezeket a válaszokat adom:
#1. Ha nincs beállítva a konverziókövetés, akkor véletlenül se használj konverzió alapú automatikus ajánlattételt a fiókban. (intelligens CPC-t sincsen értelme bekapcsolni)
Egy webáruház esetében minden esetben használd a Google Analytics e-kereskedelmi követését és importáld át konverziós célként az adatokat a Google Ads fiókodba.
#2. A Konverziók nevű Google Ads mutatóhoz csakis a legfontosabb konverziós célt számoltasd hozzá.
Egy webáruház esetében ez a Google Analytics által mért e-kereskedelmi tranzakció. Kész. Ennyi.
Maximum, ha van megfelelően beállított híváskövetés a weboldaladon, akkor a hívás konverziókat még hozzá számoltatnám.
Google Analyticsben ettől függetlenül mérek mikro célokat is és vizsgálom ezeket is, csak alapesetben nem ezek a legfontosabbak, amikor egy konkrét licitajánlatot határozok meg.
#3. Ne használj automatikus cél-CPA alapú ajánlattételt azokban a keresési kampányokban, amiket frissen indítottál és azoknál a kampányoknál sem, ahol alacsony a konverziós szám.
#4. Én abban az esetben kapcsolom be a cél-CPA típusú ajánlattételt, ha egy kampányban heti szinten legalább 15-30 körüli konverziót mérek ÉS nagyon EGYENLETES a naponkénti eloszlásuk.
Hogyan hirdesd a webáruházadat a Google Ads-ben, ha még KIS összegű havi költségvetéssel rendelkezel?
Anélkül, hogy elpazarolnád a költségvetésedet mindenféle másodrangú kulcsszóra.
Hogyan kezdj el hirdetni modjuk havi 100.000 Ft-ból eredményesen?
Nehéz kérdés.
Kis költségvetési keret esetében arra figyelj, hogy csakis a legfontosabb kulcsszavaidra és a legjobban konvertáló kampányaidra költs.
#1. A keresőmarketingben az egyik legfontosabb fogalom a keresési szándék.
Ha rendszeresen érintkezel vásárlóiddal, akkor tökéletesen tisztában vagy vele, hogy legtöbbször milyen problémákra keresnek aktívan megoldást az interneten, valamint azzal is tisztában kell hogy legyél, hogy elsősorban mi motiválja őket egy-egy termék megvásárlásakor.
Mi az a konkrét eredmény, érzelmi állapot vagy éppen státusz, amit az adott termék megvásárlásával szeretnének elérni.
#2. Ha ezeket a kulcsfontosságú mozgatórugókat sikerült magadban letisztáznod, akkor már nagy biztonsággal el fogod tudni választani a kulcsszavakat egymástól a keresési szándék alapján.
#3. Ameddig annyi pénzed van, hogy ezeket csak részben fedd le, addig arra törekedj, hogy a vásárlást közvetlenül megelőző kifejezésekre történő keresésekből minél többre legyél a felső hirdetési pozíciókban.
#4. Mindig a legjobban konvertáló termékcsoporttal indíts és sorrendben lefelé haladva így bővítsd tovább a megcélzott keresési kifejezések körét.
#5. Ahogy az ebből befolyó profitból emeled a havi költségvetésedet, úgy fogod tudni tágítani a megcélzott kulcsszavak körét.
#6. Idővel már alkalmad lesz a vásárlási folyamat sokkal korábbi fázisaiban járó, alapvetően még csak információs kereséseket végző felhasználókat is elérni.
#7. Futass remarketing és dinamikus remarketing kampányokat, már az első pillanattól kezdve, hogy ne veszítsd el a potenciális vásárlóid 99%-át emiatt.
Hogyan hirdesd a webáruházadat a Google Ads-ben, ha már NAGY összegű havi költségvetéssel rendelkezel?
Anélkül, hogy vagyonokat szórnál el drága és teljesen felesleges kulcsszavakra.
Hogyan hirdess eredményesen egy-két millió forint közötti költésből?
#1. Az előző pontban leírt módon a keresési szándék alapján először fedd le 100%-ban a közvetlenül a vásárlás előtt álló felhasználókat érintő keresési kifejezéseket. (terméktudattal rendelkezők megcélzása keresőben)
#2. Ezt követően bővítsd ki a keresési kampányaid kulcsszókészletét az alapvetően információs szándékú keresési kifejezéseket célzó kulcsszavakkal. (problématudattal rendelkezők megcélzása a keresőben)
#3. Haladó remarketing és dinamikus remarketing kampányok orrvérzésig. (hogy ne veszítsd el a fizetett forgalmad 99%-át)
#4. Legyél folyamatosan jelen a közösségi médiában és a Google Display hálózaton, hogy mire kialakul a problématudata az embereknek, addigra már gond nélkül idézzék fel a márkádat, mint megoldást.
Ugye milyen egyszerűnek és logikusnak tűnik?
Hogyan alakítsd ki a Google Ads fiókodban a kampánystruktúrát?
Anélkül, hogy kezelhetetlenül túlbonyolítanád az egész fiókban a kampánystruktúrát.
#1. Először mindig a legnépszerűbb termékcsoportokra hozz létre kampányt vagy kampányokat.
#2. Használj nyugodtan és bátran termékszintű hirdetéscsoportokat termékszintű kulcsszavakkal.
MERT ezeknek lesz a legmagasabb a megtérülése.

#3. Hozz létre remarketing kampányokat és dinamikus remarketing kampányt ezekre a népszerű termékcsoportokra, hogy ne veszítsd el a potenciális vásárlóid 99%-át.

#4. Ezt követően bővítsd a népszerű termékcsoportokra létrehozott kampányaid kulcsszókészletét a problématudattal már rendelkező, főleg információs kereséseket végző emberek elérésére.
#5. Ezután pedig hozz létre további kampányokat a kevésbé népszerű termékcsoportok esetében is az előző négy pontban leírtak alapján haladva.
#6. Ezt követően hozz létre Google Display kampányokat a problématudattal nem feltétlen rendelkező, aktívan még nem kereső emberek elérésére.
Velük egyetemben azokat az embereket is el tudod ezekkel a display kampányokkal érni, akik már aktívan keresgélnek a témában, de a Te weboldaladon még nem jártak korábban, tehát akik a Te termékedet még nem azonosítják a megoldással.
#7. A remarketing, a dinamikus termékhirdetési és a display kampányokat terjeszd ki a Facebookra is minél előbb.
#8. Ha van figyelemfelkeltő, érdekes videós anyagod a termékedről vagy a szolgáltatásodról a YouTube-on ÉS a Facebookon, akkor elérkezett az idő, hogy elkezd azt is hirdetni.

Először a remarketing listáid megcélzását javaslom.
De párhuzamosan érdemes letesztelni a videós hirdetések hatékonyságát különböző érdeklődési listák célzásával.
Végszó
Ebben a cikksorozatban összefoglalom mindazt a gyakorlati tapasztalatot, amit az elmúlt több mint 7 év alatt szereztem vezető e-kereskedelmi szereplők Google AdWords kampányainak az optimalizálása során.
A cikksorozat következő részében megismerheted részletesen az ebben a cikkben említett Google Ads hirdetéseket.