Skip links

Keresőmarketing: Mit jelent? Miért érdemes foglalkoznod vele?

Napjainkban nagyon sokan keresnek aktívan különféle információk után kutatva a Google keresőben, ahol a természetes találati rangsorban egy érdekes találatra kattintva organikus, vagy egy hirdetésre kattintva fizetett keresési forgalomról beszélünk.

A keresőmarketingnek (angolul Search Engine Marketing, azaz SEM) tehát két részterülete van: az egyik a keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) folyamata, a másik pedig a fizetett keresési hirdetések, más néven keresőhirdetések elkészítése és optimalizálása.

A világban számos internetes keresőt használnak az emberek (Google, Bing, Yahoo, Badoo, Yandex, Duck and Go) és számos hirdetéskezelő rendszer szolgálja ki a szakembereket.

Magyarországon a Google keresőt használja mindenki , ezért hazánkban a keresőmarketing szolgáltatások nagyrészt a Google keresőre korlátozódnak.

Mi az a keresőoptimalizálás (SEO)?

A keresőoptimalizálás (SEO) folyamata napjainkra meglehetősen összetetté vált.

Keresőoptimalizáláskor a szakember először elemzi a megbízó és a konkurencia weboldalát azon különböző elemek megléte vagy hiánya alapján, amiket SEO szakértők tapasztalati megfigyelései vagy SEO eszközök mérései alapján korrelálnak a jobb pozíció elérésének esélyével a Google találati rangsorban.

Ezt követően elkészít a SEO auditról egy összefoglaló dokumentumot, amely tartalmazza az összes hiányzó elemet, ami hátráltatja az oldalt abban, hogy jobb találati pozíciót szerezzen magának a keresőben.

Az elemzésben legtöbbször szerepel a weboldal és a főbb konkurencia oldalak linkprofiljának vizsgálata is, és ezek tartalmi elemzése.

Továbbá a dokumentum konkrét fejlesztési javaslatokat fogalmaz meg, amelyet megvalósítva javulni fognak a megbízó helyezései a Google keresőben.

Hosszú távú keresőoptimalizálás esetén a szakértő megvalósítja az auditban megfogalmazott stratégiát.

Ő foglalkozik a tartalommarketinggel, a szövegírással és a linképítéssel.

##SEO tipp: Helyesen struktúrált belső linkek legalább annyira fontosak, mint a jó külső linkek.

Mi az a keresőhirdetés?

A keresőhirdetések az internetes keresőmotorok találati rangsorának tetején található fizetett hirdetések, amelyekkel egy problémára vagy információra aktívan kereső embereket érhetünk el a megoldást nyújtó releváns termékünkkel, szolgáltatásunkkal vagy hasznos cikkünkkel.

Mivel foglalkozik egy keresőmarketing szakember?

A keresőmarketing szakértő az organikus (természetes, nem fizetett) és a fizetett keresési látogatói forgalom növelésével foglalkozik a hétköznapokban.

Tehát az Ő feladata, hogy jelentősen növekedjen az organikus keresésekből és a fizetett keresési hirdetésekből származó látogatói forgalma a weboldaladnak.

Mivel mind a kettő részterület féléves-éves elméleti intenzív alapoktatást igényel, és még komolyabb mentorált, monitorozott gyakorlati tapasztalatszerzést, ezért már az elején különválik a szakmai képzés!

Azok, akik rengeteg energiát ölnek bele a tanulásba és mellette rengeteg energiát a tapasztalatszerzésbe, ők jól ismerik mind a kettő területnek az alapelveit és az alapvető sémáit.

De nem ismerek olyan szakembert, aki mind a kettő területet naprakészen, ugyanolyan behatóan és mélységben ismerné.

Mindenkinek van egy erősebb és egy gyengébb szakmai oldala.

Amikor az ember egy szakértővel beszél, akkor érdemes lehet rákérdezni nála, hogy melyik területen érzi magát erősebbnek?

A válaszból sok mindent le tudsz majd szűrni!

Mivel foglalkozik egy SEO szakértő?

Aki keresőoptimalizálásra szakosodik, az a SEO szakma elméleti alapjainak az elsajátítása után gyakorlati tapasztalatokat szerezve azon dolgozik, hogy javaslataival és szakértői munkájával elősegítse az organikus látogatói forgalom növekedését egy weboldalon.

A SEO szakembereknek nehezebb dolguk van, mint a PPC kampánykezelőknek, mert a munkájuk eredménye csak hosszú távon (éves szinten) érik be, emiatt nagyon fontos már a munka elején az ügyféloldali elvárások tisztázása és helyes kezelése.

A SEO audit elkészítésével, az oldal és a tartalomfejlesztési javaslatok megfogalmazásával, valamint a megvalósításhoz szükséges SEO szaktanácsadással és project menedzsmenttel foglalkozik az ideje jó részében egy SEO szakértő.

Ebből a munkából sokat magának is el tudna végezni az ügyfél, de az a tapasztalat, hogyha a SEO auditot követően nem egy külön szakember felügyeli a konkrét javaslatok megvalósítását (nem fogja valaki a kezét az ügyfeleknek), akkor csak nagyon ritkán valósulnak meg a megfogalmazott célok vagy nem pontosan úgy, ahogy azt előirányozta az elkészített szakértői tanulmány.

Mivel foglalkozik egy PPC kampánykezelő szakember?

A PPC rövidítés az angol pay-per-click szóból származik, ami az átkattintások után fizetendő hirdetéseket jelenti.

A PPC kampánymenedzserek vagy más néven kampánykezelők foglalkoznak a keresőben megjelenő fizetett hirdetési kampányok megtervezésével, elkészítésével és optimalizálásával.

Napjainkban már párhuzamosan egyéb online hirdetési rendszereket is a kampánymenedzserek kezelik, és nem csak kattintás alapú licitálással dolgoznak.

Mivel foglalkozik egy Google AdWords szakértő?

A Google AdWords szakértő kezeli az ügyfelek Google Ads hirdetési fiókjait.

A Google Partners programba beregisztrálva lehet megszerezni a hivatalos Google egyéni minősítéseket.

Az alapszintű vizsgát letéve lehetőséged van haladó vizsgákat teljesíteni keresési hirdetések, display hirdetések, mobil hirdetések, videós hirdetések és Google Shopping kampányok témakörében.

Az egyéni minősítések meglétét és aktuális állapotát mindenképp érdemes ellenőrizni, mielőtt AdWords szakembert választasz a Google kampányaid kezelésre.

Ehhez nem kell mást tenned, mint elkérni az ezt igazoló linket a potenciális szakértőtől. Ez a link közvetlenül a Google oldalára irányít, ahol a szakértő neve mellett látható, hogy milyen érvényes minősítésekkel rendelkezik.

Google Partner jelvényes hivatalos minősítést azok az ügynökségek kapnak, akik regisztráltak a programba, az általuk kezelt hirdetési fiókok megfelelnek a Google által előírt minőségi követelményeknek.

Mi a keresőmarketing stratégia szerepe napjainkban?

Az elmúlt tíz évben a drámaian megváltozott fogyasztási szokások miatt az internetes jelenlét minden cég számára megkerülhetetlen tényezővé vált.

Gyakorlatilag már nem létezik olyan iparág, ahol a vásárlási folyamatot nem alakította át az internet térhódítása és a mobileszközök térnyerése.

Ebből következik hogyha a vállalkozásod nem rendelkezik hosszú távú és részletesen kidolgozott online stratégiával, akkor borítékolható a jövőbeni csődeljárás.

Nyilvánvaló módon a bedobozolt stratégia önmagában még édeskevés a sikerhez, a növekedéshez jelentős erőforrásokat és kapacitást kell allokálnod a hibátlan kivitelezéséhez.

A fenti tényezőkből adódó folyamatos piaci nyomás miatt a későn ébredő vállalkozások is sorra kénytelenek nyitni az internet iránt.

Szerencsésebb helyzetben vannak az időben felébredő vezetők, akik már 5-8 éve felültek erre a vonatra és azóta már rengeteg tapasztalatot, valamint jelentős piaci pozíciót szereztek a cégük számára.

De mindenkire vonatkozik az örök érvényű igazság, hogy jobb később, mint soha!

Szerencsére rengeteg hazai és nemzetközi példa is alátámasztja, hogy részletesen megtervezett és kivitelezett keresőmarketing stratégiával egészen rendkívüli, akár gyors eredményeket érhet el egy vállalkozás verhetetlen ár-érték arány mellett.

De az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az online térben elért siker legtöbbször rengeteg munka eredménye. Semmit nem adnak ingyen, ahogyan természetesen ezt sem!

Miért érdemes keresőmarketing ügynökséggel együtt dolgoznod?

Egyre fokozódó verseny a keresőben

A verseny a keresőkben mára már óriási méretűvé vált és egyre csak fokozódik, szinte minden területen. A nagy cégek is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a helyes keresőmarketing stratégiának.

Ne elégedj meg a középszerűvel

Átlagos termékkel vagy szolgáltatással, átlagos színvonalú weboldallal, átlagos szövegekkel és átlagos kampányokkal ma már nagyon nehéz eredményt elérni szemben azzal a konkurenciával, aki már évek óta jelen van a keresőben és rengeteg tapasztalattal rendelkezik ezen a területen.

Nem találsz tapasztalt munkaerőt

Azt, hogy egyre több a hiányszakma úgy gondolom, hogy már nem szükséges részleteznem.

A mi szakmánk is egy hiányszakma, nagyon nehéz tapasztalt szakembert találni. Még nekünk is nehéz, akik értünk hozzá.

Ezért házon belülre szervezni a munkát a legtöbb esetben nem megoldható vagy csak komoly bérköltség mellett kivitelezhető, amennyi hozzáadott értéket azonban nem tud kitermelni a pozíció.

Erre a feladatra ne vegyél fel pályakezdőt

A pályakezdőt felvenni teljesen felesleges próbálkozás, ugyanis nem lesz, akitől érdemben tud tanulni a gyakorlatban.

Meg fogja tudni tanulni a szakma elméleti alapait, amivel tud jövedelmező kampányokat felépíteni egy kisebb, erősen limitált költségszintig.

De a tudása és a tapasztalata már nem lesz elegendő és kellően magabiztos ahhoz, hogy egy felskálázott, komolyabb kampányt is el tudjon olyan szinten kezelni, mint egy tapasztalt szakember.

Kölcsönzött know how

A legfontosabb előnynek azt érzem, hogy egy tapasztalt keresőmarketinges már sok-sok éve keresőmarketinggel foglalkozik és különböző iparágból jövő változatos ügyfélkörön edződött.

Ezért már tapasztalatból tudja, hogy melyik területen mivel és hogyan érdemes kezdeni a munkát.

Garantálom, hogy ennél gyorsabban és olcsóbban nem kapod meg ezt az értéket!

Ez ma már nem egy egyemberes feladat

Egy ügynökségnél általában található ppc kampánymenedzser, seo szakértő és sokszor külső munkatársként fejlesztő is.

Egy keresőmarketinges csapat sok speciális, szerteágazó problémát oldott már meg korábban, így a felmerülő egyedi igényekre gyorsabban tud megoldást szállítani, mint bármilyen oneman show!

Összefoglalás

A keresőmarketinges szakma egy nagyon összetett foglalkozás, ahol jelentős munkaerőhiány van napjainkban.

Minden pályakezdőnek és pályamódosítónak őszintén ajánlom ezt a szép és komplex szakmát.

Ha keresőmarketing szakértőt keresel, akkor inkább azt ajánlom, hogy kölcsönözd a know how-t egy keresőmarketing ügynökségtől, és ne házon belül próbáld újra felfedezni.